Mijn eerste telefoon

Op donderdag 24 november 2005 geschreven door Jo Pinxt als gastschrijver van jeugdsentimentenMijn eerste telefoon maakte ik van een leeg doosje Pelikaan met zo’n propellertje aan de zijkant, waarmee je het kon open draaien.
In het dekseltje en de bodem sloeg ik met hamer en spijker in het midden een gaatje. er door heen halen, en met een luciferstokje van Zwaluw vastknopen.
Zodra het touwtje gespannen was, zette mijn broertje tien meter verder, het dekseltje aan zijn oren, en ik de de andere kant aan mijn mond. Met wie spreek ik, vroeg ik deftig? Vervolgens ging bij mij mij de bodemkant aan mijn oor en hoorde ik zeggen: met je broer. En ja, echt we konden elkaar verstaan.
Eigenlijk waren we de tijd al ver vooruit, want wij hadden beeldtelefoon op tien meter afstand.

