kerstboomverbranding.jpg

Twee januari is en blijft een trieste dag. Het weer met regen en wind bevestigd dit ook nog eens even. Als dit zelfde weer op 4 december geweest zou zijn had ik mij verkneuterd op het Sinterklaas feest van de volgende dag. Zo zie je maar, alles heeft met emoties te maken.

Op de straten is het een grote zooi van emoties verschoten tijdens de oudjaars nacht. Niemand die het voornemen had, houdt Nederland schoon van zwerfvuil en luchtverontreiniging.

Zo dadelijk ga ik de kerstboom en alle versiering afbreken. Immers het is voorbij. Ik realiseer mij, toen ik kind was de kerststal bleef staan tot Maria Lichtmis op twee februari.

Nee, ook ik ontkom er niet meer aan.

De zomervakantie moet geboekt worden en hier in het zuiden hangen de eerste carnavalsartikelen alweer in de winkels, gevolgd door chocolade paaseieren.

Wat een gekte waar ik me in laat mee sleuren.

