achterhuis.jpg

Mijn werkplek achter de computer heeft iets weg van het achterhuis van Anne Frank.

Nee, niet verborgen achter een geheime boekenkast waar de trap naar boven  liep. Mijn boeken zijn in goed overleg met Marijke  in de loop der jaren achter mij in de zolderlogeer kamer verdwenen.

Als ik uit het zolderraam naar buiten kijk, zie ik neer op de straat van Papenvoort en in de verte de bomen van de Rielsedijk. Daarboven hangen de zes draden van de hoogspanningsmast.

Achter die draden begint het natuurgebied tussen Geldrop en Eindhoven. Die draden zouden voor de toemalige gemeente Geldrop ( 1987) het einde zijn van de bebouwing.

Inmiddels heb ik de haarscheuren al vele jaren kunnen volgen. De draden op Gnoenhuis zijn al ruim gepasseerd. De Rielse dijk is nu aan de beurt.

Opvallend is ook nu weer de rol van het CDA. Duidelijk is dat Jezus al 1936 jaar dood is en zij zijn revolutie in de bijbel amper gelezen hebben.

Beloftes in de politiek blijft mensenwerk. En niets is zo veranderlijk in een mens als er geld mee gemoeid is.

Van een dier kun je op aan. Dat vraagt zich niet af wat het kost.

Je weet dat een kat een roofdier blijft.

Die jat het vleesbeleg van het brood zodra je de kont keert. Komt via het kattenluik binnen met muizen, vissen en vogels, begroet je en vraagt niet aan je, was deze vis of duif uit eigen boom, vijver of de duiventil van de buurman.

En voor muizen hoeft een kat zich bij mensen helemaal niets van de kadasterafscheiding aan te trekken, opgeruimd staat netjes.

Laat dieren de politiek maar bepalen.

