zondag.jpg

Vandaag beschouw ik als een zondag. Dat kan als je met de VUT bent.

Dus slaap ik uit tot elf uur. Daarna ga ik de weekboodschappen doen, maak de kamer schoon, poets de badkamer en ben uiteindelijk om 16.00 uut klaar. Het geeft een opgeruimd gevoel.

Toch voelt het anders dan een echte zondag.

Dan slapen Marijke en ik uit tot ongeveer 10.00 uur.
Zij heeft dan al de broodjes afgebakken en het overheerlijke roerei met champignons of bacon is klaar als ik beneden kom.

Samen in de duster eten op de bank, luisteren naar de radio, zij de Margriet en ik Computer Idee.

Om 11.00 uur de ouders van Marijke bellen, dit gebeurt om en om.

Meestal ga ik me dan douchen en hierna worden de plannen voor de middag opgemaakt.

Veelal is dit wandelen of fietsen.

Ja onze zondag is heilig en kneuterig maar we zijn altijd in voor een plotselinge verrassing.

Je moet ook niet vast roesten.

