sneeuw.jpg

Eindelijk kan ik met mijn nordic wolking stokken met goed fatsoen de weg op. Mijn fietstocht naar mijn oudste dochter in Eindhoven heb ik geannuleerd, als zestigjarige zoek je niet het gevaar op.

Het nieuwe kabinet Balkenende – Bos- Rouvoet, dacht daar gisteren anders over, maar toen lag er nog geen sneeuw.

Als het aan hen ligt fietst iedereen tot zijn 65 ste door de sneeuw. Dit jong volk realiseert zich niet wat dit de komende jaren aan botbreuken kost, laat staan voor de zorgpremie.

Net onder de spoorbrug door passeert een witte citroën Berlingo bestel, wegvallend in de sneeuw mij. Het toetertje ken ik net als het signaal van mijn mobieltje.

Met aangepaste snelheid zie ik de krullekop waar ik ieder avond naast mag liggen aan de horizon verdwijnen op weg naar Helmond. Haar haren contrasteren met de witte sneeuw.

Van harte hoop ik dat het doel waar zij voor gaat bereikt wordt.

