borsten.jpg

Voor ieder mens een basis behoefte. Dus ook voor onze kleindochter Lola-Kay. Slecht anderhalf ons is ze afgevallen en de natuurbron bij Maris is goed op gang gekomen.

Dit geeft rust, ook bij opa sigaar.

Trots bekijk ik dagelijks de foto’s van de kleine. Ik besef dat ik hier niets voor heb te hoeven doen. Nouw niets, is te veel geschreven daar ligt wel een basis aan vooraf.

Wel besef ik dat het sigaren roken noodgedwongen in een anti rookcultuur zal afnemen. En of zij mij zal herinneren als opa sigaar laat ik in het midden.

Van dat uitgespaarde geld kan ik in iedergeval een loopdriewiellertje kopen, want onze tuin is nogal lang voordat je onder de loofhut aankomt.

Daarnaast heb je Lola een berg te nemen om bij de brug te komen en kijk je uit op de rivier in de diepte zonder leuning. Je zult genieten van de grote oranje walvissen in het water en hier later om lachen.

Maar overschat de afdaling daarna ook niet. Voor je het weet lig je gevloerd op de keien.

Begeleiding van een gids en zwemles is een noodzaak.

Na de afdaling kom je bij het kampvuur, samen vuurtje stoken en lekker eten maken.

Tot slot spelen onder de loofhut en verhaaltjes vertellen over Pet en de toverfluit of Mariska de circus prinses.

En als jij groot bent is Mac Donald’s verboden in Nederland, immers de bruggen konden het gewicht niet meer dragen. En net als roken zijn daar mensen aan doodgegaan.

