pissebed2.jpg

Beste Midas,

Vandaag de kraamkamer van het bruine goud gedeeltelijk leeggemaakt in de siertuin.

Twee jaar lang hebben de tallose pissebedden, wormen en de beestjes die ik amper zie vele kilometers van boven naar beneden en terug mogen afleggen in de broeierige donkere admossfeer van de compostcontainer.

Ruim tien emmers vol hebben zij in stilte voor me geproduceerd. Het duurt wel twee jaar maar dan heb je ook iets goeds.

Zij trekken zich niets aan van inflatie en of zij vannacht de wintertijd naar de zomertijd verzet hebben geloof ik niet.

Eigenlijk weet ik bar weinig van dit veelpotig klein grijs mormel en die pier. Slaapt hij of zij wel?

Maar werken doen ze.

Het leert ons mensen geduld te hebben. Daarnaast bespaar je een gang naar het tuincentrum en het leert ons iets van de kringloop der natuur.

Mens gij zijt uit stof gemaakt en tot stof zult gij wederkeren, al gaat crematie wel sneller, maar of as zo goed is voor de tuin?

De kringloop in het stille grijze klooster kan weer opnieuw beginnen want ik bedek hun geheimen met nieuw vers groen.

Een mens moet ook niet alles willen weten

