water-2.jpg

Ik spoel samen met Marijke dagelijks nogal liters weg.

Douchen valt nog wel mee.

De W.C. is echt een water slurper. Nou maken vrouwen door hun kortere blaasuitgang daar meer gebruik van.

Mannen hebben meer een rivier uitgang. Maar als die aan de uitmonding komt, kan wachten niet meer lang.

€ 100 boette voor wildplassen achter een boom door een man vind ik belachelijk. Hij geeft die boom water en mineralen.

O.K. op straatstenen en tegen een muur plassen kan ik begrijpen, daar groeit alg en onkruid van. Dit kost een gemeente geld.

Maar van de andere kant, de gemeente houdt mensen van of op de straat. Het is hoe je het maar bekijkt.

Toch ga ik op de W.C. een gieter zetten met regenwater uit de regenton, alleen weet ik nog niet wanneer.

Eerst toch maar met Marijke overleggen.

Als ik de besparing uitdruk in schoenen of kleding heb ik wellicht meer kans van slagen. Maar daar zijn die kinderen in India en Nepal niet mee gebaat.

Dan toch maar weer zo’n nostalgische poepdoos met hartje in de deur achter in de tuin bouwen, waar je met een kaars op blakertje en krantenpapier naar toe loopt.

Dit laatste biedt de meeste voordelen.

Het oogt retro, past in de moderne tuin, geeft sfeer, bespaart stroom, verwerkt papier, hebt beweging en het komt via vertering met een bekende terratorium lucht weer in de tuin.

Dit laatste moet absoluut een veilig gevoel geven, en dus hebben we minder politie en rioolambtenaren nodig.

Balkenende begin ik te begrijpen, op ambtenaren kunnen we bezuinigen.

Maar hoe hebben al die mannen ter gelegenheid van 50 jaar E.U. dit gedaan?

Een plasje in de Spree?

Merkel zat in ieder geval riant, die liet het gewoon via het riool weglopen.

