jeugdopnames-20020122jp-078.jpg

Hij belt me op na 48 jaar en vraagt me aan de telefoon, raadt eens wie ik ben?

Ik hoor aan de stem dat het een Zuid- Limburger is. Mijn eerste ingeving is Frans Janssen uit Neerbeek, een lagere schoolvriend in klas 1 tot 3.
Mis. De tweede Hub Curfs, een pubervriend uit Gulpen, maar samen opgegroeid in Boxmeer. Ook mis.

Mijn derde gok klopt. Ton Erkens uit Neerbeek. Samen in dezelfde klas gezeten op de lagere school en misdinaars geweest in klas 4 tot 6.

Hij heeft me gevonden via internet van zijn zoon.

Ton was een van de hoofdrolspelers als misdinaar bij de begrafenis van mijn moeder. Bijzonder dat een jeugdvriend jouw rol overneemt.

Ton, ik heb je in het verleden en dat zal zo’n 15 jaar geleden zijn al eerder bezocht.

Via mijn broer Michel ben ik toen in contact met je gekomen. Samen waren wij bij jou op bezoek.Michel schonk toen de mallen om gipsen kerstfiguren te gieten. Een kerstbestelling heb ik toen bij je geplaatst.

Inmiddels zijn veel beelden via kinderspel en katten onthoofd. Maar Maria en Josef leven nog.

Ik weet dat je toen al spierziekte had en dit proses nog steeds doorgaat.

Je adres heb ik genoteerd en ik beloof je in mei te komen bezoeken. Ik kampeer dan in Zuid- Limburg.

Buiten onze vroege jeugd zullen we samen niet meer veel gemeen hebben, maar toch die jeugdjaren hebben bij gedragen tot de mens die we nu zijn, en dat voelt goed.

groeten

Jo

