1-april-014.jpg

Beide dames zijn er in gestonken.

Marijke en Thirza hadden ieder op hun eigen manier twijfels. Maar met mijn onschuldige ogen en terug houdend taalgebruik heb ik hen beide over de streep kunnen trekken om naar het optreden van Gerard van de Maasakker te gaan.

Bovendien had Gerard zijn vader veel met harmonie en fanfare. Dit gaf extra motivatie.

Kwam zelf ook voor een verrassing te staan. De harmonie organiseerde haar jaarlijkse rommelmarkt, en dat wis ik niet.

Dus de kassa maar bij het complot betrekken een uur voor aanvang.

Als wij arriveren vraagt de man aan de dames, komt u voor de rommelmarkt of voor het optreden van Gerard van de Maasakker? Aan de net vooraf gaande betalers stelt hij niet die vraag.

Gretig zeggen zij voor Gerard. De man antwoordt, dan moet u op het achterste pleintje zijn.

Voldaan lopen we allen verder, zoekend naar het achterste pleintje.

De beheerder Harrie van het gemeenschapshuis die ik ken geeft op de vraag van de dames waar Gerard van de Maasakker op treedt resoluut het antwoord. Hier in ieder geval niet, dat weet ik zeker.
Maar in de wijk Couvering is ook een rommelmarkt, dan zal die daar wel zijn.

Het kwartje valt langzaam als Marijke en Thirza het schrijven krijgen te lezen.

Yes, het is gelukt.

Onder het genot van een drankje buiten in de zon en Thirza met een zesdelig paaseiersetje rijk voor € 0,20 genieten Eufonia, Marijke, Thirza maar vooral ik van 1 april.

