wijnen-2.jpg

De Paasboodschappen vandaag gedaan. De drukte van boodschappen wil ik voor zijn.

Als ik het laatste opvouwbare kratje gevuld met diverse flessen wijn uit de auto haal zakt de bodem weg en hoor ik vier harde knallen.

De postbezorgster die net na achteraf blijkt goed nieuws in onze brievenbus stopt, dacht gelijk aan een afrekening in het crimineel milieu.

Samen rapen we de 6 gekneusde gekleurde paaseiren op tussen de scherven glas en de uitgevloeide wijnen.

Nuchter merkt zij op.

Die hoeft U ook niet meer te verstoppen meneer, maak daar maar een eier salade van.

In het Eindhovensdagblad van vandaag vervolgd zij staat een recept en het schijnt beter te zijn dan die kant en klare uit de winkel.

Haar na kijkend vraag ik me af of Jezus in het gedaante van een gezette engel haar mij een boodschap op mijn voorgaande verhaal heeft willen mee geven.

Vier flessen wijn sneuvelen niet zo maar.

