Daar sta je dan te staan, maar wel gevormd door je lijf en beleefd.

Jouw billen hebben de plooien in het zitkussen gemasseerd en je afdrukken er in achter gelaten. Het voorste stukje is een beetje verbleekt.

Dit komt vast van het spannings geschuiffel tijdens al die sportevenementen op de t.v.

Mies Bouwman t.v. precentator had ooit een programma in de stoel. Je kon prijzen winnen aan de lopende band.

Rick Felderhof, ook t.v. presentator ontving markante gasten al reizend met een rieten stoel op het dak van zijn auto ook gezeten in een stoel.

Jouw stoel heeft met Marijke en Thirza vanuit Hoofddorp in de achterbak van onze auto een stille tocht naar Geldrop gemaakt.

Een respectvolle tocht, en we hebben je met liefde naast de meest warme plek gezet. De openhaard.

Jouw levenservaringen, sporten, reizen, emoties, maar ook je lichamelijke beperkingen van de laatste jaren zitten in de geur van deze stoel.

Het lijkt wel de heilige stoel van de Paus, maar geef mij ondanks katholiek zijn, die van jouw maar.

Deze stoel staat dan ook trots te staan in ons huis en zal wellicht iets oproepen van je werkzame periode in deze Brabantse regio rondom Eindhoven.

Het groene hoofdkussentje mag ik van Marijke in geen geval wassen. Hier zit voor een kind net als in een knuffelbeest nestwarmte gevangen. Het blijven ourgeuren.

Marijke en ik moeten alleen nog evenwicht vinden wie er het meest in mag zitten.

Maar pa, het is een mannenstoel met genoeg breedte om je lieve dochter op schoot te nemen, anders had je weet ik zeker deze stoel nooit gekocht.

Met liefde heb ik je stoel vandaag in de was gezet, maar ik had net zo liefdevol een eigen gemaakt schilderij op je kamer gehangen.

Helaas heb je mij die tijd niet meer gegund.

