Sinds gisteren mag en kan ik dit met trots zeggen. Ik heb een lieve en warme schoondochter.

Heel bijzonder het eerste huwelijk van een van je kinderen. 2007-trouwen-doeko-en-stella-002.jpg
In de monumentale Romaanse Nicolaaskapel daterend uit het jaar 1030 naast de Valkhof te Nijmegen, een der oudste gebouwen van Nederland, kon ik mijn ogen niet droog houden.

Nu heb ik daar over het algemeen bij emotionele belevenissen geen moeite mee.
Maar in dit geval voelt het anders.
Voor mij het gevoel, je zoon maakt zich definitief van je los en gaat een vaste relatie aan met de partner van zijn keuze.2007-trouwen-doeko-en-stella-008.jpg

Ik heb er vertrouwen en vrede mee, en weet dat mijn plek op de achtergrond behoort te zijn. Doeko, hoor en zie ik al denken, mooi geschreven, maar nu nog doen.

Samen, Stella en Doeko wensen Marijke en ik jullie een leven toe van: Jij bent zo gewoon, niet minder mooi, maar gewoon anders dan ik.2007-trouwen-doeko-en-stella-003.jpg

Blijf dit samen zo zien, en kampeer jaarlijks op de langste dag van het jaar als de zomer op 21 juni begint.2007-vakanatie-eckelrade-112.jpg
Het blijft dan een moment van meditatie, rust, en herinnering voor jullie beide aan deze geweldige dag.

Liefs Marijke en Jo

