soep.jpg

Al drie weken lang serveer ik om 12.30 uur soep uit aan 5 wegwerkers. Onze straat wordt momenteel gerenoveerd en herinricht als 30 km zone.

Niet dat ik de enige ben die met de wegwerkers mee leeft. Volgens mijn statistieken zijn er momenteel 7 huishoudens die doormiddel van vloeibaar vocht hen ondersteunen op wisselende tijden.

Daarnaast werken er twee bewoners mee als veldwerker. Zij slepen leidingen en verbindingsstukken aan en zijn aanwezig conform de werktijden. Ja Zesgehuchten op Papenvoort is vanaf Annies winkeltje tot aan de kerk voor 20% sociaal bezig en communicatief wordt ook vooruitgang geboekt.

40% van de bewoners heeft een actieve loopbaan. Van hen mag je maar een beperkte sociale bijdrage verwachten.

10% heeft de status van hoogbejaard. Van hen mag en kun je niet meer verwachten dat zij met een dienblad hun nek breken over een hobbelend tegelpad.

Blijft over die 30%. Maar voorbeeld doet voorbeeld volgen, denk ik maar.

Voor de Vutters in onze straat zijn al die wegwerkzaamheden een welkomme afleiding en ik sta met regelmaat verbaast te kijken naar al die nieuwe technische ontwikkelingen.

Bovendien leg ik alle verrichtingen op video vast voor het nageslacht.

Zo worden mijn soepen zodra zij het menselijk darmkanaal verlaten afgevoerd door een bruine kunststof buis. Die kleur vind ik logisch.

Het hemelwater wordt afgevoerd via een groene buis. Ook logisch want dit is betrekkelijk schoon. Naar iedere woning wordt ook een groene buis aangelegd maar bij de erfafscheiding wordt deze in tegenstelling tot de bruine afgedopt. Deze logica ontgaat mij.

Terug naar mijn soepen. Iedere dag is het voor mij maar ook voor het werkvolk afwachten welke soep zij krijgen. Meestal weet ik dit pas op de ochtend zelf als de soep ontdooid is. Wel kan jullie verzekeren er is niets mis met mijn soepen want ik heb ze met liefde bereid.

De boosdoeners voor deze onduidelijkheid zijn mijn twee diepvriezers. Jaarlijks wil ik de bestaande voorraad verwerken maar verzuim op de verpakking te zetten welke soep of combinatie van soepen er in zit.

Dat de kwaliteit gegarandeerd is wordt bevestigd door de wegwerkers. Regelmatig krijg ik te horen, meneer zo kan mijn vrouw geen soep maken. Die maakt er een soepzooitje van.

Bovendien valt mij op dat de opzichter en de vrachtwagenchauffeur rondom 12.15 uur aanwezig zijn.

Het bewijs voor mij is dat elke dag na de schaft een twee literspan leeg voor mijn voordeur staat.

Afgelopen vrijdag met een briefje erbij. Meneer, zaterdag en zondag zijn we er niet. Prettig weekend.

Ja soep geeft mensen warmte, zouden we meer moeten doen, bovendien word je diepvries geschoond.

