hardt-voor-kinderen-groot.jpg

Verlegen sta je klingelend aan de bel op zaterdag voor het geopend raampje van onze voordeur.

Je bent klein van postuur en licht bruin van huidskleur met donkere kraal ogen.

Mijn eerste inschatting is, je bent een Romeen,Turk of Marrokaan.

Terughoudend hoor ik in zuiver Nederlands zonder Brabants accent je boodschap aan.

Het gaat om kinderen in Nederland die buiten de boot vallen, georganiseerd door de stichting Amices, te zien op http://www.amices.nl

Je biedt Kerstkaarten aan, 20 stuks voor € 6.95. Een pittige prijs denk ik. Meestal houd ik het op een derde.

Indrigend overtuig je mij door middel van je legitimatie het project te ondersteunen.

Als ik afreken en je zegt. Meneer, u betaalt te veel en je 5 cent terug wilt geven, sluit ik het raampje beschaamd, met joch laat maar zitten.

Terug in mijn stoel lees ik in het Eindhovensdagblad de krant verder.

BISSCHOP MUSKENS, is klaar met leven, geschreven door Carine Neefjes.

Op voorhand denk ik, zo’n vaart zal het wel niet lopen met Muskens, die wil eerst nog het kloosterleven ervaren. Dit blijkt ook al lezend.

In het artikel spreekt mij aan dat wij van bisschop Muskens, God ook Allah mogen noemen en dat het Suikerfeest een nationale feestdag zou kunnen worden in plaats van tweede Pinksterdag.

Als ik de krant sluit, denk terug aan het joch aan de voordeur. Of hij Mohammed, Bogna, Bart of Jezus heet, mij is het om het even, als ze maar niet jatten.

