lieveherenbeestje.jpg

Nee het is geen wereld nieuws.

Samengeklonterd schuilen zij warm in het hoekje van het raam in onze badkamer.

Ik vraag me af waarom ze dit jaarlijks doen?

Vinden ze onze badkamer sfeervol? Is het de warme vochtige lucht? Of vinden ze onze geuren aanlokkelijk?

Zij geven geen antwoord en ik heb het niet. Net zo min als kan verklaren waarom wij de beestjes in Zuid- Limburg, Onze Lieve Herenbeestjes noemen.

Ik heb dan ook geen motief om deze asielzoekers te verbannen.

Immers zij eten niet mee, vernielen niets, gebruiken geen geweld, maken niets vuil en van lawaai overlast is geen sprake. Het enige wat deze beestjes doen is slapen tot het voorjaar.

Huur vraag ik dan ook niet, ik ga er vanuit dat zij in het voorjaar onze siertuin ecologisch ondersteunen.

Dit laatste zou hemels zijn. Misschien daar de naam Onze Lieve Herenbeestjes.

