grote-graafmachine.jpg

Inmiddels breng ik de stratenmakers al weken soep, en de diepvries raakt aardig leeg. Vandaag is er deels een nieuwe ploeg, en je weet nooit hoeveel soepliefhebbers er bij zijn.

De chauffeur van de graafmachine zet na de schaft zijn moter af, komt naar beneden en geeft mij persoonlijk de lege pan met soepkommen aan.

Vervolgens zegt hij, Opa, jij maakt net zo’n een lekkere soep als mijn Oma. Ik neem de kalende man van omstreeks 55 jaar in me op en ga vervolgens onder dank naar binnen.

Op de badkamer ga ik voor de spiegel staan en bekijk mijn hoofd uitvoerig. Hoe ik ook draai of keer voor de spiegel ik ontkom er niet aan. Ik ben Opa en zie er ook steeds meer uit als een Opa.

Nu er nog mee leren om te gaan.

Zeker weten, deze Opa gaat echter in 2008 weer de bergen in, moet ik jou nog zien doen op je graafmachine. Je draait wel veel maar bewegen is een ander verhaal.

