vos.jpg

Je hebt net met je 80 jaar een pakje komijnen kaas met het winkelwagentje gekocht.

Het wagentje schuif je aan en de 50 eurocent haal je er uit.

Een mevrouw roept. Meneer, u heeft de kaas laten liggen in het wagentje.

Terug lopend trekt ondertussen een man van ongeveer 47 het wagentje los om de winkel binnen te gaan.

Geschrokken roep je. Meneer mijn kaas ligt er nog in.

Zijn antwoord is. Oude zak, dan haal je maar een nieuw pakje en loopt verder.

Kwaad spring ik voor het wagentje waarmee hij me omver probeert te duwen.

Ik graai het pakje kaas er uit en ga er mee vandoor naar de eigenaar.

Ja, een sluwe vos laat zich niet altijd de kaas van het brood eten.

De man gaat al schreeuwend en vloekend C 1000 binnen.

Gij, baardaap, krijg ik nog wel een keer te pakken roept hij me na.

Hij ziet me in ieder geval niet als vos.

Het trieste is dat vossen en apen hier niets aan kunnen doen, die handelen vanuit hun instinct.

Nu de mensen nog vanuit hun gevoel en verstand.

