Wonderen kom je niet vaak meer tegen. En aangezien ik een goede wijn meer waardeer dan soep, is dit voor mij een wonder.

Niet dat ik dit wonder verwacht had tijdens het douchen. Marijke roept naar boven. Jo, de soepmannen hebben een cadeau voor je gebracht. Persoonlijk bedanken in mijn blote lijf is niet meer haalbaar.

Bij de soepmannen denk ik aan de wegwerkers vanaf oktober in onze straat Papenvoort, het zijn twee Polen, een Turk, en een Brabander. Zij hebben met anderen die geen soep lusten onze straat tot een onthaastingsstraat of liever speelstraat omgetoverd.

Het verstrekken van soep is voor mij tweeledig geweest, onze diepvries werd geschoond,
maar ook heb ik mij proberen te verplaatsen in al die mensen die onder alle jaar getijden voor ons licht, gas, water, communicatie, riool, tegelpad, tijdelijke bereikbaarheid fiets en autovervoer zorg dragen.

Het was niet niks en ik heb van jullie geduld verbaast gestaan als er toch weer een mens met auto, agressief achteruit scheurde en het jullie kwalijk namen.

De fietsende schooljeugd zal door ouders en onderwijs nog opgevoed moeten worden.

Immers zij begrijpen nog niet uit reacties vandaag horende in de straat dat auto’s niet meer op de stoep mogen parkeren en zo ouderen met rolator en wandelende ouders, oma”s of opa”s met kinderwagen vrije doorgang hebben.

Dank voor jullie werk, wij zullen van de wijn genieten en natuurlijk vergeten wij het wonder niet.

