voornemens.jpg Vreemd dat wij mensen aan het begin van een nieuw jaar allerlei voornemens hebben.
Veelal blijft het een voornemen en dat mag ook bij een voornemen.

Anders ligt dit bij het woord “besluit”. Besluiten zijn niet vrijblijvend en dwingt ons tot concreet handelen.

Zo heb ik besloten morgen de kerstboom af te tuigen. Had ik het voornemen morgen de kerstboom af te tuigen dan zou dit ook rustig kunnen wachten tot zaterdag.

De meeste voornemens bedenken we ook niet zelf, dit doen de media voor ons. Kranten, tijdschriften, t.v. en radio.

Zo worden we geacht ons in de maand december vol te eten om vervolgens in januari aan het lijnen te slaan en te gaan hamsteren. Dat dit hamstergedrag weer tot eetverleiding leidt laten de supermarkten buiten beschouwing.

Gesprekken gaan in januari het meest over lijnen en bewegen. Het liefst bij een dieetclub of sportcentrum.
Ook wordt ons aangeraden deze maand de zomervakantie bestemming vast te leggen, zodat we ons in de zomer weer lekker vol kunnen eten. voornemens2.jpg
Stoppen met roken is geen populair voornemen meer, immers de overheid heeft dit voor ons deels per 1 juli besloten en dat maakt het gemakkelijker, collectief als we zijn.

In februari heb ik niet het voornemen Valentijns kaarten te versturen en mijn vrouw te verrassen. Immers verrassen doe je spontaan en dat laat je toch niet aan TNT-post over.
voornemens-3.jpg

Pasen wordt niet gekoppeld door de week-en maandbladen, Margriet, Libelle, Catharien, Linda, Felderhof aan lijnen. Immers we zijn dan veel buiten en bewegen. Allerhanden, Super de Boer, Jumbo en C1000 hebben dan ook een heerlijk Paasmenu in de aanbieding.

Nu lijkt het dat ik geen smulpaap ben, het tegendeel is waar, ik kook het hele jaar lekker.
Alleen kook ik met de seizoenen mee en neem incidenteel een vette hap van de patatboer.

Heb je het voornemen in de zomer oranje kleding aan te schaffen en een plat beeldscherm te kopen?
Mijn advies, besluit hiermee te wachten tot na de Olympische spelen, alles komt dan in de uitverkoop.

Bovendien vervaardigd men dit in China veel goedkoper en daar zijn wij Nederlanders toch wel gevoelig voor.
De mensenrechten in China laat ik tot na de zomerspelen buiten beschouwing. Ook dit kan een voornemen zijn maar je kunt ook anders besluiten.

Met het uitgespaarde geld kunnen we weer extra Sinterklaas-en Kerstcadeautjes kopen.

Zo is het jaar weer rond en maken we nieuwe voornemens voor 2009.

