netwerken.gif Voor het eerst bezoek ik in 23 jaar in Geldrop de nieuwsjaarsreceptie van de gemeente Geldrop- Mierlo.
Niet om te netwerken maar puur voor de fun, de drankjes en een hapjes zijn meegenomen, ook al gaan die laatste telkens mijn neus voorbij.

In een aantal gemeentes heb ik gewoond. Geleen, Merkelbeek, Boxmeer, Borne, Borculo, Nunspeet, Olst, en als laatste Geldrop, nu Geldrop-Mierlo.

Nooit bezocht ik een nieuwjaarsreceptie om te netwerken. Hoef ik ook niet meer te doen denk ik na de VUT en bovendien had ik in het verleden mijn eigen netwerken.

Toch kom ik opvallend veel bekende gezichten tegen waarmee ik op een of andere manier in deze 23 jaar in maatschappelijk opzicht mee verbonden ben geweest en dit voelt goed.

Met een ex- wethouder van de plaatselijke partij DGG raak ik in gesprek daar wij beide aan een foto sessie in de gemeente gids van 2007 mee gewerkt hebben.

Hoewel het niet mijn partij is vertelt hij mij gefrustreerd als een van de oprichters dat er niet netjes gewerkt is bij het vertrek van een oud-wethouder. Haantjes gedrag meneer.

Met een andere ex-wethouder heb ik meer affectie. Immers hij heeft een verstandelijk gehandicapte dochter en kent mij vanwege mijn ex- werk met deze doelgroep.

De voorzitter van de belangenvereniging Zesguchten uit onze wijk is er ook. Samen blikken we terug op de maandelijkse radio gesprekken die ik denkbeeldig voor de kerk van Zesgehuchten hield op de plaatselijke zender Mistral. Ja, dit was een mooie periode.

Met een oud- medezeggingsraadslid haal ik herinneringen op aan de inmiddels afgebroken Albertus-Magnus Mavo.

Bij oud- Schoutings bestuursleden probeert men mij de verleiden om bij de schutterij te komen. Jonge aanwas kan men nog wel gebruiken (61).

Na enig zoekwerk ontdek ik het college van B en W. Ik begin de burgemeester uitvoerig te bedanken voor het initiatief van de gemeente gids in 2007. Deze mevrouw begrijpt er niets van. Slecht denk ik.
Aan het einde van de rij aangekomen zie ik een dame staan met ambtsketen om.

Ik realiseer me dat ik van achter naar voren gelopen ben. Toch herhaal ik mijn verhaal bij de burgemeester om vervolgens terug te lopen naar de wethouder die er niets van begreep om mijn excuus aan te bieden.

Ongetwijfeld moet zij zich vereerd hebben gevoeld daar ik haar als burgemeester aansprak. Toch blijf ik het een zwak punt vinden dat een wethouder niet de inhoud kent van een gemeente gids.

Opvallend vind ik het ontbreken van mijn vriend en voorzitter van het cultureel GEMINIE -festival. Toch even navraag over doen, immers ik was aan de late kant.

De ex-directeur van de Rabo-bank en tegenwoordig gemeente raadslidslid vraag ik naar de mogelijkheid om onze vernieuwde straat samen met de gemeente van bomen te voorzien.

Hij wijst de weg en attendeert mij er op dat voor een dergelijk feestelijk gebeuren subsidie te verkrijgen is. Het bloed blijft kruipen waar het niet gaan kan.

Op de valreep ontmoet ik de ex- PVDA bestuurders nog even. Jammer jongens, jullie zijn niet meer mijn partij.

Als ik naar huis fiets realiseer ik me dat ik onbewust en zonder spijt toch aan netwerken heb gedaan.

