nordic-walking-2.jpg

Humor begrijp je of niet.

Met mijn nordic walking stokken loop ik op Carnavals maandag voorbij de supermarkt.

Een man gekleed in een trainingspak vergezeld met twee lege bierkratten en twee huppelende kinderen zegt tegen hen.
Die vent is zijn ski’s vergeten.

Omdat ik dit soort reacties vaak hoor heb ik mijn tegen antwoord klaar.

Nee meneer zeg ik, die ga ik nu net thuis ophalen.

De man reageert verbolgen op mijn reactie, als dit humor is kun je beter je smoel houden.

Doe ik ook, immers jij bent twee koppen groter dan ik en in omvang het drievoudige.

Wel denk ik, Goliath, jij mag wel groot zijn, maar ik als kleine David heb twee prikstokken in mijn hand waarmee ik je edele delen feilloos raak.

Doe ik niet, want hij loopt al scheldend door, zijn kinderen springen onbevangen achter hem aan.
Maar goed ook.

