stoep.jpg

Nee, niet snel.
Maar onze gemeente Geldrop – Mierlo heeft een site om klachten in de dienen, dus maak ik er als burger gebruik van.

Ons Net, die bekabeling voor een snelle internet verbinding verzorgd breekt in de hele gemeente momenteel alle stoepen open.
Hierna wordt alles conform de vooraf gaande situatie weer gedicht.

Mijn bevindingen zijn als fanatiek wandelaar anders. Alles ligt hoppelend terug. Rolstoelers, rolator – rijders maar ook de lopende mens kan zijn nek breken of gelanceerd worden.

Tijd om net voor de Carnaval de gemeente over twee klachten te mailen.

Op vrijdag voor Carnaval word ik gebeld door Het Net.

Uitvoerig wordt mij uitgelegd welke procedure afspraken zij hebben met de gemeente.

Alle tegelpaden zijn vooraf gefilmd en worden hierna zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat teruggelegd. Echter er kunnen verzakkingen zijn. Dat er ook bulten ontstaan wordt vergeten.

Samen met een gemeente ambtenaar volgt een tweede controle en eventuele aanpassing zegt de man.

Ook een derde controle door Het Net vindt nog plaats met auto.

Op Carnavalsmaandag belt een medewerker van Het Net aan huis aan.

Nee, onze gemeente laat er geen gras over groeien, aan Carnaval doen ze niet.

De man met beveiligingsjas toont mij het rapport van de gemeente en vertelt mij het zelfde verhaal als zijn telefonische collega.

Ik vertel hem, meneer dit is mij al door een van uw collega’s telefonisch vrijdag uitgelegd.

Jammer zegt hij, dan hebben we intern kabelstoring.

Wel heeft u gelijk vervolgd hij dat de stoepen er hier in Geldrop erbarmelijk bij liggen, maar u zult begrijpen dat wij het niet voor een gemeente die de boel verslonst mooier gaan maken.

Begrijpen doe ik het, maar slim is van beide kanten niet. Bovendien vervolgd de man ,wij zijn tot een jaar na aanleg aansprakelijk.

Ik kan het niet laten hem te zeggen; dan hoop ik voor u dat er geen mensen in het Sint Anna ziekenhuis belanden.

Van mijn tweede klacht aan de gemeente heb ik nog niets gehoord.

Hier is rijdend verkeer mee gemoeid, dit verplaatst zich snel, ligt in een gevoelig wijkje en vraagt om meer samen spel tussen gezagsdragers.

Afwachten dus, maar wel blijven volgen, aanpakken is eerder gelukt.

