afscheid.jpg

Soms is het goed snel afscheid van een werkkring te nemen mits je die mogelijkheid hebt.

Vandaag mijn bakkersbroek, veiligheidsschoenen en twee T- shirts van T-Team aan de wilgen gehangen op het uitzendbureau.

Een ervaring rijker.

Of ik nog ingeschreven wil blijven staan?

Nee, dank u zeg ik tegen de vriendelijkeTurkse jonge vrouw met hoofddoekje om, ik ga in mijn tempo broodjes bakken.

Wel word ik nu met u aangesproken, waarschijnlijk kent zij nog  het begrip respect voor een ouder man.

Het kan ook zijn dat de manager in het belang van de organisatie er geen  gras over heeft laten groeien deze week en dit getuigt van tempo.

Nu nog tempo voor een beter salaris en sociale omstandigheden voor de achterblijvers.

Met een warme handdruk gaan twee Nederlanders uit elkaar, beide met hun eigen culturele achtergrond.

Zij Turks, ik Zuid-Limburgs.

  

