Met voetbal heb ik weinig. Toch heb ik (14) gedwongen als midvoor achter de bal gelopen. Ja hardlopen kon ik, maar gericht schieten was een ander verhaal.

Ons veld lag gelegen naast de kippenslachterij Friki te Boxmeer. Met regelmaat belande de bal in het open riool van de slachterij naast het veld en had ik behalve de bal kippendarmen of ander slachtafval in mijn handen.

Spelerswisseling was er niet bij. Het spel duurde onder alle jaargetijden 90 minuten, punt uit. Het woord watjes bestond niet, wel bikkels en verlenging vergeet het maar.

De prijs bij winnen of verliezen was voor beide teams een glas exotalimonade in voorjaar en zomer, in herfst en winter warme chocolademelk.

Hoe anders(2008). De wedstrijd Nederland – Italie.( 3-0)  Oranje heeft terecht gewonnen. 

Toch kunnen alle spelers nog iets iets leren van het voetbal uit Boxmeer met een fluitende scheidsrechter in kloosterpij, wat moet die man het warm gehad hebben ongeacht de jaargetijden.

