Elke ochtend begint om 10.15 het speelkwartier op de basisschool vijf min. lopend van mijn huis.

De tijd lijkt bij het aanschouwen stil te hebben gestaan. Kinderen schreeuwen, hollen en stoeien nog net als in mijn jeugd. Alleen het spel berglopen en bokspringen zie ik niet meer.

Bij berglopen kan ik me nog iets voorstellen, immers heuvels heb je in Geldrop niet, maar bokspringen kan overal.  

Knikkeren en wilde kastanjes rapen zie ik wel, want om de school staan wilde kastanjes, bovendien lijken beide producten door hun glans op elkaar.

Wel staan er tegenwoordig op ieder schoolplein een aantal speeltoestellen met zachte landing tegels er onder. Een bult vallen is er niet meer bij.

Dit laatste is jammer, want als je nooit een bult valt op kinderleeftijd wordt dit later alleen maar moeilijker.

Eigen schuld, dikke bult gaat nog altijd op, dit geldt voor opgroeiende kinderen maar nog meer voor volwassenen.

