klok Rome ligt al weer weken achter ons en onze keukenverlichting licht al twee maanden niet op, maar dit is niets vergeleken met de uitgevallen stroom in de Gaza en de verborgen tunnels.

De enige overeenkomst is dat beide laatste een soort tunnel zijn, het blijft zoeken of breken.

De Nederlandse  kampioenschappen op natuurijs hebben we weer  gehad en vooral oud Nederland kon weer de schaatsen onder binden. Kinderen moeten nog veel leren, al kan ook ik niet schaatsen.

Jonge papa’s en mama’s zie ik snel een slee kopen. Jammer, in de kringloopwinkel waren ze in november 2008 voor € 4.50 te koop. Op schaatsen heb ik niet gelet.

Obama heeft zijn eerste werkweek er op zitten en kan zijn borst nat maken om de strijd tussen Goliath en David te blussen.

De  kredietcrisis gaat ook in 2009 zeker door maar roept wel een solidariteitsgevoel op. Het grootste deel van ons mensen is of wordt het haasje al zullen er altijd  jagers en beunhazen buiten schot blijven.

Ook ons menselijk lijf kunnen we maar beperkt sturen.Tussen willen en kunnen ligt soms het onbereikbare. Kwaad kan ik me hierover maken maar het ontbreekt mij aan kennis om in te grijpen.

De Joden zijn boos op de paus, PSV moet het doen zonder Huub Stevens, en Betje van Meijl, onze aanlegplaats tijdens boswandelingen op zondag heeft het leven (83) ingeruild voor het eeuwige.

Ik hoor je al denken, wat heb ik met Betje? Niets is mijn antwoord. Net zo min als ik iets heb met Sjaak bij jou om de hoek.

Betje en Sjaak komen slechts tot leven als je de mens er achter gekend hebt.

Zo zie je maar aan alles komt een eind. Het is een kwestie van tijd, maar tegen tijd blijft een mens vechten.

Ook dit waren maar enkele gedachtenkronkels.

