bosbrand staat Victoria Australie

bosbrand staat Victoria Australie

Brandhaarden raken me altijd. In de meeste gevallen gaat het om oorlogen tussen mensen, maar daarbij heb ik de vraag, waarom doen mensen elkaar dit aan?

Deze brandhaarden vind ik het meest triest. Immers kinderen die veelal uit liefde uit de buik van een moeder geboren worden veranderen door verkeerde opvoeding of  foute vrienden in een wapen, waarom?

Bosbranden zijn haarden die natuurlijk kunnen ontstaan. Toch heb je ook mensen blank of zwart die denken door het aansteken van een lucifer een wapen in de hand te hebben.

Hoe triest het ook klinkt, met alle beveiligingen kan de mensheid zich nooit tegen deze gekke wapenen, of we moeten allemaal in een kanariekooitje ons opsluiten. Hiervoor kies ik niet.

Een  bosbrand gecombineerd met wind kan in een mum van tijd uitgroeien tot een dodelijke hel in al zijn furie.

In de staat Victoria in zuid-oosten nabij Melbourne te Australie woont immers al jarenlang mijn broer en zijn vrouw met kinderen en kleinkinderen.

Zowel mijn broer als zijn oudste dochter wonen in een bosperceel. Het maakt mij angstig immers er zijn al meer dan tweehonderd doden en hele dorpen zijn in as gelegd.

Tot op heden zijn zij bespaard gebleven, ik hoop dat dit zo blijft, maar ik treur mee met hen die hun dierbaren hebben verloren en huis en haard kwijt zijn.

