zo verging het mij niet, de dames waren respectvol.

zo verging het mij niet, de dames waren respectvol maar kende wel mijn blog met boodschappenlijstjes.

Hoe ontspannen kun je met de VUT naar een sollicitatie gesprek gaan. Immers jij bepaalt mede of je die baan wel of niet wilt.

Niet dat ik in het verleden veel te klagen heb gehad met solliciteren. Slecht eenmaal in mijn werkzaam leven van 40 jaar werd ik afgewezen.

Het bestuur vond mij te jong  voor directeur (35) van een bejaardencentrum in Apeldoorn. Tijdens het sollicitatiegesprek rond 20.00 uur luistert de commissie op de radio naar de mislukte moordaanslag op Ronald Reagen(1981). 

Met deze  afwijzing had ik vrede, immers jullie waren er niet met gedachten bij ,en bovendien had ik als katholiek beter moeten weten in een gereformeerd nest.

Maar jong bloed en verbroedering dacht ik, kan ook inspireren. Mooi niet.

Deze week heb ik in mijn VUT periode als vrijwilliger gesolliciteerd op een sociaal project. Onbevangen ging ik het gesprek aan. Toch zegt mijn gevoel achteraf, niet doen.

Je gaat voor 100% of niet.

