sigaar-2

In een onvriendelijke milieu tas gevuld met speelgoed brengt zij mijn kleindochtertje (2)voor twee uur oppas.

Pap het stinkt hier in huis enorm naar sigarenlucht merkt dochterlief op. Klopt zeg ik.

De plastic zak met speelgoed van thuis laat Lola-Kay ongeroerd op tafel liggen.

Mijn talloze lege , lego houten sigaren kistjes in de biezenmand naast de openhaard boeien haar meer. Dekseltje open dekseltje dicht, stapelen, laten omvallen en er een puinzooi van maken met gruis van verpulverd tabac op de vloer.

Ingrijpen doe ik echter als zij plotseling met een  verdwaalde sigarenstomp in haar mond trots voor mij staat en roept, Lola sigaar. 

Kind zeg ik, terwijl ik verantwoord de stomp uit haar mond ruk, dit is niet goed voor jou. Ze zet het op een brullen.

Als troost geef ik haar een lolly. Wel vraag ik me nadien af wat was beter geweest? Een uitgebluste sigaar of een dikmakende lolly.

Gelukkig beslissen nu nog de ouders hierover.

