trillingen

Achterop het kartonnen doosje van tien La Paz sigaren rondom de zwart- wit rouwwaarschuwing ” Roken is dodelijk” schrijf  ik mijn positieve en negatieve gedachten in verhaalvorm om die nadien op mijn site te plaatsen.

Zo is ons thermopeenraam aan de voorkant lek geraakt. Waarschijnlijk al twee  jaar geleden toen de wegwerkers de straat aan het vernieuwen waren, en ik hun iedere dag soep bracht terwijl zij aan het trillen waren.

Marijke, kundig in glas en verf vanuit haar werk deed deze ontdekking bij het ramen wassen afgelopen week. Terecht merkt zij op als jij het raam in de afgelopen jaren 3 keer gelapt had was er nog garantie geweest.

Daar ik geen nieuwschierig mens ben, heb ik dit niet gezien, werp ik op ter verdediging. Bovendien hebben onze buren afgelopen jaar verbouwd en dit gaf in decibels net zoveel trillingen als bij die straatwerkers, wie weet komt het daardoor?

Maar het transportbedrijf van de gebroeders Brekelmans merk ik op die om 5 uur s’ochtends jaren door onze straat denderden kunnen ook de oorzaak geweest zijn, maar die beide broers zijn dood, daar valt dus geen verhaal meer op te halen.

Wel stond ons bed dan in trilstand, terwijl wij sliepen.

Buurman Jo kan ook de oorzaak zijn. Misschien verzakt ons huis omdat hij al tientallen jaren het hemelwater klakkeloos zonder aansluiting op de riolering laat stromen.

Het heeft geen zin om naar de rijdende rechter te stappen is mijn conclusie. Wij wonen in een warme buurt en voor je het weet ligt de oorzaak aan ons bed en worden wij veroordeeld tot €100 boete per nacht.

