zonnebloemboot

Gisteren filmopnames gehad in Arnhem. Om 15.00 uur vertrekt de boot met 148 lichamelijk gehandicapte mensen richting Duitsland voor een week vakantie. Blije gezichten, emotionele afscheids maar vooral het gunnen van die zeldzame vakantie.

Prachtig initiatief van het Rode Kruis dat dit kan.

Tussen de tallose taxibusjes uit alle windstreken van het land loop ik met met een gezonde mevrouw Daalmijer 85 met rolator tussen de echte gasten de loopbrug op en af. Immers een opname is niet genoeg en na vier keer vindt ook zij met haar conditie die loopbrug een brug te ver.

Dit heb je met jonge honden als regisseur  blaft ze me toe, ik blaf niet terug, rustig beaam ik haar opmerking want het geeft mij ook rust.

Graag was ik aan boord gebleven, mee maken lijkt me een zware maar wel heel bijzondere ervaring.

Gezeten voor de camper aan de kade tijdens de lunch denk ik, wees blij dat jij nog vrij bij de boer kunt kamperen.

