scootmobielxgulmca4die94cap40uykca6py51ycaerfiwecaluuh6acalv9q3gca5vlk4tcalvmp71ca2vpgc7caj6737mcagl5d0icawjg9a7cai3t4arcaoimc19ca0963xbca6o1avxca899tv0ca00iyhk

Vandaag maak ik samen met Piet (84), hij gezeten op zijn scootmobiel en ik op mijn fiets een tourtocht van 10 km in het zonnetje.

Op de terugweg naar huis raakt het achterwiel van zijn mobiel in het gras. Weg is Piet. Het wordt een zachte landing in een droge greppel.

Hulp is snel ter plekke. De politie die op snelheid en alcohol aan het controleren zijn komen via het fietspad aangereden. Ondersteunen om uit de greppel te komen mag ik niet, nee dit doe ik op eigen kracht zegt Piet.

Verwonderd kijk  ik toe dat hij wel zijn armen uitstrekt naar twee jonge fietsende meiden van omstreeks de 20 om uit de greppel te komen. Respect heb ik voor jullie.

Beleefd vraag ik de agenten plagend, moet deze man niet blazen, immers we hebben op een terrasje gezeten? Piet geeft mij te kennen, houw je kop.

Als we verder rijden zegt Piet; Kom ik toch nog op mijn leeftijd in een greppel, heb twee jonge meiden ontmoet, avontuur beleefd en morgen praat tussen al die oude taarten.

Beamen kan ik het, maar ik blijf wel achter je fietsen Pietje Bel met je streken.

