aggresie

Inmiddels is onze straat twee jaar geleden vernieuwd en is de snelheid van auto’s terug gebracht tot 30 km via versmalling, ik ben er blij mee.

Met regelmaat hoor ik wel al schrijvend achter mijn computer op zolder dat het passerend  autoverkeer nogal een kort lontje heeft. Getoeter, discogeluid, en termen als kutwijf, klootzak, verdomme , nog mild of ik ram je voor je kop stijgen met regelmaat naar boven.

Een zijspiegel van onze auto is inmiddels geramd, de dader ging vrolijk verder. Mijn buur liefhebber van antieke auto’s hetgeen ik hem gun heeft de laatste tijd de gewoonte een van zijn antieke voertuigen voor onze voordeur te parkeren. Zijn eigen vervoermiddel staat voor zijn voordeur.

De straat is van ons allemaal en straatversmallingen zijn o.k. Maar als wij mensen niet geneigd in gedrag en geduld  te versmallen blijft iedere technische ingreep vechten tegen de bierkaai.

