kringloop_1a

Ben aan het opruimen geslagen. Ja het kost kruim. 

De tonetstoel zonder zitgedeelte maar origineel staat al 40 jaar afkomstig uit Borculo van een kloosterzolder te wachten op zijn nieuwe zitting.

Het van Goghkeukenstoeltje dat ik 37 jaar geleden in Nunspeet van de straat plukte bij grofvuil om opnieuw gebiest te worden mag ook vertrekken.

Van de grenen ronde eethoek met strakke eetstoelen wordt al jaren niet meer gegeten.

De oud grenen salontafel met inruil garantie gekocht voor fl 900 te Nijverdal  in 1978 laat ik zagen tot dunne plankjes om er weerbarrometers van te maken. Brengt die toch nog iets op.

Bovendien heb ik het aankoop bewijs  niet meer, ken de naam van de zaak niet en weet ook niet of deze nog  bestaat. Daarnaast woon ik  inmiddels 250 km verder.

Garantie besef ik is zeer relatief, maar dit geldt voor meer dingen in het leven.

De vele witte tuinstoeltjes van Marijke, wachtend op de talloze bezoekers, die niet komen gaan ook een nieuw leven leiden.

Boeken en naslagwerken uit vervlogen tijden als Konsalik , berichten uit de tweede wereldoorlog, plakboek van het koningshuis en medisch gezinshandboek mogen eveneens mee.

Hoewel Marijke mij met regelmaat aanmoedigt op te ruimen, begint zij bij thuiskomst zelf weer een selectie te maken.

Mijn meer dan twee honderd kookboeken bewaar ik, hier put ik  dagelijks inspiratie uit.

De hondenmand, voerbak en al het toebehoren van Jimmy de Sint Bernard ingeslapen  na elf jaar in 1986 is ook aan reincarnatie toe.

Op zolder ben ik nog niet gaan kijken, ook daar zullen nog overblijfselen van mijn vorig leven te vinden zijn.

Echter alles wat met emotie weg gaat,  roept herinnering op en vraagt tijd om te verwerken, alvorens de kringloop elders weer opnieuw kan beginnen.

