vaderdag3s

Vanmorgen kreeg ik op 21 juni een heerlijk roerei met zalmsnippers van Marijke op mijn bed. Meestal ontbijten we op zondagmorgen samen met roerei in de kamer.

Maar de schat kon het niet na laten mijn zwaar gekneusde grote teen zo rood als een kreeft rust te gunnen.

Van Thirza krijg ik als lieve en beetje papa een warm bericht. Doeko mijn zoon laat weten vanuit Estland dat hij me maandag terug belt.

Nathan de zoon van Marijke en Geert is vandaag 31 jaar geworden en dus zijn we naar Den Haag gegaan.  Bijna alle exen zijn in harmonie met huidige partners aanwezig en dit voelt goed.

Na koffie met gebak, tijd voor een sigaartje op het balkon. 

Schoonma, die het balkonnetje in haar verblijf mist, gaat gelijk mee. Samen genieten we intens van de zon, en de voorbij zoefende nostalgische trams, op weg naar de Scheveningse pier roepen bij haar herinneringen op uit vervlogen tijden.

Naast de zorgzame catering van beide mannen, komt de ma van Joost ons gezelschap verblijden, gevolgd door Marijke en de echtgenoot van Joost zijn moeder.

Samen delen we positief de zorg over  al onze kinderen en familie, en waar het wringt hopen we op betere tijden. Wel allen mee werken en niet achter overleunen denk ik.

Het is vandaag ook de langste dag en het begin van de zomer. Als ik begin met mijn verhaal  van vanavond vangt de schemering aan, nu het bijna ten einde is, is het donker.

Dit roept bij mij meditatie gevoelens op dus schrijf ik ze neer.

De Rooms Katholieke kerk gedenkt gedurende 365 dagen per jaar een of meer heiligen, gemarteld of voor het goede doel gestorven.

Liefdadigheidsinstellingen van mens tot dier hebben wekelijks loterijen of collectes via de brievenbus of deurbel. 

Toch zijn er vele  kinderen, vaders en moeders die nooit die dag in juni of mei mee maken.

Het gaat dan ook niet om vaderdag, moederdag , kinddag of verjaardag. Het gaat om ons gedrag als mensen. Als we dit beseffen wordt ieder dag weer een warme dag.

 Wel realiseer ik me, schrijven is gemakkelijker dan het in daden omzetten.

En nu slapen.

