vergeten_paasei

Nee, jij en ik doen dit niet.

Mensen boven de tachtig laten hun mobiel onverlaten achter. Wij bellen simpel het mobielnummer op en oma weet waar het ligt. 

Maar in welke broekzak heb ik na het boodschappen doen mijn fietssleutel gelaten?

Ik ga op zoek naar een papieren zakdoekje in mijn broekzak, immers die zitten links en rechts. In beide gevallen kan ik zonder gezichtsverlies  de fietssleutel mee moffelen.

Heb ik de achterdeur en  de auto op de parkeerplaats wel op slot gedaan?Toch nog maar even gaan voelen en doen alsof je nog statiegeld flessen moet ophalen.

Verdomme, ben ik mijn boodschappenlijstje vergeten en heb mijn winkelmuntje in de auto laten liggen.

Via de glasbak waar ik niets meer in te gooien heb ben ik weer terug bij af.

Als ik in de super afgerekend heb, kom ik thuis tot de ontdekking dat voor € 1.50 vergeten statie geld in mijn jas zit.

Geef niet zeg ik tegen me zelf, wat in het vat zit verzuurt niet.

