politie_agent_geel_178

De agent vraagt mij zonder blikken of blozen of er braaksporen zijn?

Nee is mijn antwoord er heeft hier vannacht niemand overgegeven maar het waren wel jatten die onze spullen mee namen.

Jatten, meneer zegt de agent zijn handen. Die hebben ze dan ook gebruikt is mijn antwoord.

Is er iets geforceerd? Geforceerd? Ze hebben gewoon met een schroevendraaier het kozijn geramd.

Zijn er eigendommen ontvreemd? Denken jullie dat ik bel om gezellig op de koffie te komen.

Waren deze spullen uw eigendom? Nu moeten jullie het niet gekker maken,denken jullie dat alles in bruikleen is?

Hoe laat bent u en uw vrouw naar bed gegaan? Wat krijgen we nou, ik ga onze bedgeheimen toch niet aan twee snotneuzen bloot leggen.

Is dit pand van u? Ik verpand wel eens iets, maar daar draai ik mijn vingers niet voorom.

Nee, ik bedoel is dit huis van u?  Wat denken  jullie?  Ja dus.

Nee dus.

Zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt?  Dit huis is van de Rabo, er staat nog net geen reclame bord op en wij mogen er tegen betaling voor een vast huurbedrag per maand wonen.

Weten jullie wel wat dat kost? Nee. Dacht ik al.

Als alles opgeschreven is krijg ik het proces-verbaal te horen. 

Mannen zeg ik, waarom krijgen mijn vrouw en ik een proces-verbaal? Wat hebben  we fout gedaan dan behalve soms iets te verpanden?

Jullie niet meneer maar het op schrift stellen noemen we zo.

Wij arbeiders volk noemen dit een rapport opmaken.

Het proces-verbaal begint met de tekst; plaats delict.

Plaats delict? Niemand is hier vermoord, er zijn gewoon spullen weggehaald.

Plaats delict is waar spullen gestolen zijn meneer.  Gelukkig.

Aan het eind van het verbaal staan drie namen geschreven.

1 Verbalisant, 1 aangever en 1 belofte en of alle drie maar even willen tekenen.

Mooi niet, luisteren jullie eens goed.

1, ik heb die lui niets aangegeven. 2, ik heb geen verbalisant gezien. En 3 er is geen enkele belofte gedaan.

Jullie zijn nepagenten en nu het huis uit voordat ik aangifte ga doen van valsheid in geschrifte.

