borckerhof de Borckerhof

35 jaar geleden bezocht ik dit levend museum gehucht in Drente voor het laatst. De Borckerhof waar ik als 28 jarige mijn eerste wilde  HBO studie dagen vanuit De Horst te Driebergen doorbracht ligt er nog even onverstoorbaar bij als toen.

Net als mij heeft het gebouw van binnen een evolutie meegemaakt. Pijnlijk constateer ik dat het gebouw aan de buitenkant door de jaren alsmaar mooier geworden is en mijn buitenkant steeds meer in verval raakt.

cafe en winkel orvelte het bruin cafe en grootmoederswinkeltje

Wij mensen kunnen niet tegen bakstenen op is mijn conclusie. Marijke constateert nuchter, toch ben ik blij dat ik niet met een baksteen getrouwd ben.

Daar zit een kern van waarheid in, maar soms heb ik in  mijn gedachten met een baksteen willen gooien om die ander tot realiteit te brengen. Blij dat ik het niet gedaan heb. 

Orvelte nabij de schaapskooi

 

Odoorn

Tot slot een foto van Odoorn met ons hotel en nostalgisch kerkje.

