benedictus

benedictus

Recent las ik een inkomsten onderzoek onder de grote der aarde.

In het besef dat ik hier zeker niet bij hoor schrok ik toch wel van de gegevens over Paus Benedictus.

De volgende persoonsgegevens worden over hem vermeld.

Naam: Benedictus XVI-paus. Geboren 1927 Duitsland- alleenstaand- kinderen: O

Jaarinkomen: O  Maandinkomen: O Weekinkomen: O  Daginkomen: O

Nu heb ik met mijn inkomen wel de gelegenheid gehad zijn Vaticaanstaat te bezoeken. Nee gratis was dit niet alles maar o.k.  luxe gebouwen moeten onderhouden worden.

Wel vraag ik me af waar deze arme ziel van leeft?

Brengen engelen hem vanuit de hemel levend manna? Heeft hij de gave wonderen te verrichten? Weet hij water in wijn te veranderen? 

Zeker weet ik dat na tovenaar Jezus, er geen paus geweest is die dit alles kon.

Het antwoord is dan ook simpel. Er is bestaat een Vaticaanbank, een aantal musea’s, eigen postkantoor, en talloze altaartjes waar wij onnozele kinderen onze waxine lichtjes voor de drievoudige inkoopprijs laten branden. 

Benedictus slaapt niet net als het geboorte kind Jezus in een kribbe naast een os en een ezel. Hij denkt vast zo dom ben ik nu ook weer niet.

Ja, wonderen bestaan ook in 2009, Sinterklaas komt er weer aan.

