boekenbal

Graag zou ik over gave willen beschikken een roman te schrijven. Tot op heden is het nooit zover gekomen. Maar wie weet wat in het vat zit verzuurt niet.

Wel lukt het me al drie jaar mijn gedachtenkronkels in dagboekvorm te vertolken. Aan lezers ontbreekt het niet gezien de ruim 129.000 bezoekers.

Nu kun je het schrijven op een blog niet vergelijken met het lezen van een boek. Tijdens de zomermaanden nemen mensen boeken mee op vakantie en zakt het bloggehalte bezoekers naar een dieptepunt.

Bovendien staat mijn schrijven dan ook op een laag pitje. Immers ook ik ga met vakantie.

Zodra de donkere dagen aanbreken stijgt het aantal lezers weer gestaag, zo bezochten mij in de maand oktober van dit jaar ruim 11.000 bezoekers.

Of die cijfers mij iets zeggen? Ja en nee.

Ja, omdat mensen zich in mijn dagelijkse belevenissen herkennen of op zoek zijn naar reisverslagen, jeugdherinneringen, natuur en onderwerpen die met vreugde en verdriet te maken hebben en die wil ik delen.

Nee, omdat ik het schrijven vooral als een eigen plezierig tijdsverblijf ervaar.

Een mooier verjaardags cadeau hadden mijn kinderen dan ook op mijn 60 ste niet kunnen geven, zij hebben het aangevoeld en doormiddel van vertellen en schrijven kan ik geschiedenis, sprookjes en feiten doorgeven, dit voor nu en later. 

Het statistisch volgen van mijn blog doe ik dan ook pas sinds een jaar, maar eerlijk het streelt mijn ego. 

Bijna heb ik 365 blogs geschreven in drie jaar. Het boekenbal zal ik hier niet mee halen, maar toch ik heb wel lezers aan mij weten te binden en daarvoor dank.

