computer1

Aan de geluiden te horen van mijn harde schijf de afgelopen twee dagen lijkt het de eerste maandag van de maand om twaalf uur met loeiende sirenes.

Nee ik beschouw het nog niet als een ramp en zit ook niet met overlevingspakket onder de computertafel. Bovendien neemt het gejank na 5 minuten af.

Maar toch het is een signaal en voor ik het weet zijn al mijn op schrift Pinxt gegevens van mijn voorouders tot 1600 vervlogen in de eeuwigheid.

Dit laatste wil ik voor mijn nageslacht niet op mijn geweten hebben. Dus ga ik morgen op aanraden van mijn vrouw een noodschijf kopen ook al mag die iets kosten.

In de kelder heb ik vandaag een waterdicht plastic tonnetje ingegraven, dit ter bescherming van de schijf. Bommen komen er dan niet zo maar bij.

Wel constateer ik dat mijn persoonlijk noodpakket mager gevuld is en aanvulling behoeft. Stel je voor daar zitten we in de kelder zonder waxine lichtje voor een uur en met een harde schijf die we nergens meer op aan kunnen sluiten.

Opslaan in mijn kop is de conclusie en een knijpkat zaklantaarn met usb-aansluiting aanschaffen. Eten staat er nog voor een maand in blikken, mits een opener in de kelder aanwezig is.

