tovenaar

Regelmatig denk ik was ik maar Jezus geweest en had ik maar de gave gehad net als hij water in wijn te kunnen veranderen of  wandelend de Maas, IJssel, Waal of Rijn over te  kunnen steken, geen brug was  te ver geweest en Arnhem innemen was tijdens de tweede wereldoorlog door de bevrijders een fluitje van een cent geweest.

Bovendien had dit laatste ons burgers veel geld kunnen besparen. Immers geen minister hoeft nog een lint door te knippen en talloze recepties worden bespaard.

Waarschijnlijk zou het ministerie van verkeer en waterstaat per direct terug gebracht kunnen worden tot alleen maar verkeer.

Bovendien vermoed ik als Jezus nu zou leven, hij dit ook voor het vrachtverkeer zou fiksen en files als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen.

Jammer, Hans Clock zie ik die goocheltruc aan onze rivieren nog niet verrichten en de wijnboeren en bakkers in Frankrijk denken vast dan hebben wij geen touristen en stokbrood meer op de plank.

Toch bestaan er ook heden ten dage nog tovenaars. Zij weten van 100 zilverlingen 10.000 te maken in korte tijd. 

Maar doordat de goocheltruc steeds meer uitlekt beginnen zij het moeilijk te krijgen. Echter een truc verraden onder vakgenoten wordt als een doodsteek ervaren.

Zij  zullen na het kaf van het koren intern gescheiden te hebben snel met nieuwe trucs via reclame, radio en t.v. ons publiek er weer proberen in te laten stinken.

Ondertussen fiets ik mijmerend over de brug van de Maas naar de plaatselijke super.

Onder de brug  passeert een boot met twee uitgebroken verliefde oranje leeuwen op het voordek, achter het roer staat  Jan Mulder , jij was toch ooit voetballer meen ik. Even volg ik dit varend circus vanaf de brug.

In de super koop ik de bekroonde Norton Cabernet Sauvignon voor € 4 en stokbrood met brie.

Thuis gekomen tover ik die combinatie om in een hemelsgerecht.

Ja toveren kan mits zelf gedaan.

