mijlpaal via appia

In Rome zag ik de eerste mijlpaal uit de geschiedenis staan aan de Via Appia. Het waren de Romeinen die als eerste begonnen afstanden als baken en op schrift vast te leggen.

Tegenwoordig betekent het begrip ook belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven of de geschiedenis.

Vandaag heb ik ook een mijlpaal bereikt achter mijn computer.

365 verhalen zijn vanaf mijn versleten toetsenbord in drie jaar de wijde wereld ingegaan. 365 staat gelijk met een jaar maar in schrijfuren het drievoudige.

Wolken, zon, buien, dagen, nachten, hagel, sneeuw,onweer, vreugde en verdriet heb ik in die drie jaar al schrijvend achter de ramen van mijn zolderkamer aan mij zien voorbij trekken.

De tijd vliegt is een gezegde, zo heb ik dit ook ervaren. Maar het plezier in schrijven blijft, dus op naar de volgende mijlpaal over drie jaar en vanavond vier ik dit met stamppot boerenkool en rookworst.

