Geduld

Mijn computer is inmiddels ruim 10 min bezig met schijfopruiming. De voortgang van de blauwe blokjes laat zien dat ik bijna op de helft zit.

Mijn ongeduld wat ik duidelijk voel compenseer ik door dit verhaaltje te schrijven.

Geduld bij een kassa in de supermarkt gaat me beter af, waarschijnlijk heb ik daar meer afleiding en maak ik regelmatig een praatje.

Wel heb ik de neiging, meestal dames met inpak problemen practisch advies te willen geven. Het is immers niet logisch alle gescande artikelen eerst op de band bij elkaar te laten komen om hierna met inpakken te beginnen om vervolgens te betalen.

De meeste mannen gooien rap hun waar ongeordend terug in het winkelwagentje, bij de achterbak van hun auto slaan zij aan het ordenen.

Ook niet logisch, maar het scheelt wel tijd bij de kassa. Over de vergeten en de niet afgewogen groentes zal ik het maar niet hebben.

Immers mijn computer is klaar met defragmenteren.

