Alleen al de naam is ontmoedigend.

Immers Marijke voelt zich niet ziek met haar versleten knie, wel beschadigd en zal  na vervanging tijdelijk ziek zijn maar dit gaat over. 

Een huis roept bij mij knusheid op niet een  bedden verblijf fabriek met een ronddraaiende voordeur.

Bovendien kan ik in huis komen wanneer ik wil en niet twee maal per dag een uur.

Hospitaal wordt een ziekenhuis ook wel genoemd, maar heeft u er ooit een groep zien hossen?

Veelal zie ik mensen zitten in treinopstelling wachtend op hun individuele afroep, en die is bijna altijd later dan de tijd op het kaartje.

Bezoekers dienen een welgevulde portemonnee mee te nemen. De koffie prijs valt nog mee, maar als je slim bent drink je die gratis op de afdeling, scheelt toch weer € 1.90 p.p.  

Trek je dit af van het parkeer tarief dan betaal je nog voldoende, maar compensatie geeft een goed gevoel.

Voor een bos bloemen, fruitschaaltje, of sapfles in de ziekenhuiswinkel betaalt u de hoofdprijs. 

Mijn advies, bewaar lege katonnen schaaltjes, wees creatief en stel thuis zelf samen naar gelang de smaak van de ontvanger, huishoudfolie erover en een  strikje uit de la maakt het geheel echt persoonlijk en je bespaart al gauw € 10

Tot mijn verbazing mag Marijke morgen bij haar diner een klein flesje wijn bestellen tegen aanvullende betaling.

Een doorbraak , nu nog een positieve andere naam voor ziekenhuis.

Ik kom niet verder dan herstellingsoord, maar sta open voor suggesties.

