Het is nog steeds winter en ik heb in mijn jeugd geleerd dat lente, zomer,herfst en winter op de 21 ste in maart,  juni, september en december beginnen.

Alles was toen helder en duidelijk.

Naarmate ik groot werd en ging verdienen kwam mijn maandsalaris vanaf dat moment op de 21 ste van de maand binnen.

Dit is geen toeval maar afgeleid  van de seizoenen. Tot op de dag van vandaag is dit voor mij een zekerheid.

Tegenwoordig spreken weerkundigen over meterologische seizoenen.

Die wisselen qua tijd, maar als mijn salaris hier onderhevig aan wordt heb ik een financieel gat en op zo’n  kraterinslag zit ik niet te wachten.

Ook al zouden jullie het niet vermoeden, financieel houd ik van structuur.

Natuurlijk hopen we allen dat de lente eerder begint, de zomer langer duurt, de winter voorbij is voor het strooizout op is ,het salaris voor de 21 ste op onze rekening staat en onze dood nog een eeuwigheid op zich laat wachten.

Gelukkig kiest de natuur zijn eigen weg en blijven de banken gestructureerd de 21 ste uit betalen. 

Zodra zij het seizoen in uitbetaling gaan verschuiven, wordt het oppassen geblazen, immers banken zijn niet natuurlijk.

